Introductie afbeelding Welkom afbeelding

Welkom bij ZCN!

Deze website is van toepassing als u gebruik maakt van Ziekenvervoer en een zorgverzekering heeft bij Zilveren Kruis, Interpolis, FBTO, De Christelijke Zorgverzekeraar of De Friesland.

Heeft u een andere zorgverzekering?
Klik dan hier voor de website die voor u van toepassing is.

ZCN brengt u veilig naar uw zorginstelling en weer terug naar huis. U bent bij ons in goede handen. Het is belangrijk voor u als verzekerde om te weten hoe ZCN werkt. In ons informatiedocument voor verzekerden leest u alle details.
Bent u geen verzekerde, maar een zorginstelling of zorgverlener? Lees dan het informatiedocument voor zorginstellingen.

Meer informatie over ons beleid leest u bij de veelgestelde vragen.

Regel snel en gemakkelijk uw vervoer

Bekijk onze animatie! In dit korte filmpje leggen we op een heldere manier onze dienstverlening uit. Hier ziet u ook hoe u een rit kunt boeken.

Een rit boeken

ZCN brengt u veilig en comfortabel naar uw bestemming en weer naar huis. Heeft u een machtiging voor ziekenvervoer van Zilveren Kruis, Interpolis, FBTO, De Christelijke Zorgverzekeraar of De Friesland? Dan kunt u gebruik maken van de "oranje" app. Hiermee hoeft u nooit meer te wachten aan de telefoon en zijn alle ritten met 1 druk op de knop geregeld. Eventueel ook de retourrit.

Download hier voor Android
Download hier voor
iOS

De voordelen van de app kort op een rij:

  • Gebruiksvriendelijk;
  • nog makkelijker (en sneller) boeken van heen- en terugrit;
  • altijd een overzichtelijke weergave van geschiedenis en aanstaande ritten;
  • volgen van uw taxi met “track&trace”;
  • gedetailleerde ritinformatie, inclusief weergave op een kaart;
  • de rit is direct te beoordelen, met opmerkingen.

Voor het reserveren van een rit heeft u bij ZCN in totaal 3 opties:

ill-option2_2021-11-09-093514_tqca.png

Optie 1:

Via de ZCN-App:
Download hier voor Android
Download hier voor
iOS

In de store heet de app ZCN.

ill-option1_2021-11-09-093511_vnup.png

Optie 2:

Op deze website.
Log in bij het online klantportaal: https://zcn.paxx.nl/

ill-option3_2021-11-09-093517_ydzl.png

Optie 3:

Telefonisch.
Ons telefoonnummer
is 088 - 579 88 88

Dit is Liza!

Liza is onze digitale callcenter medewerker. Zij helpt u graag verder. Het voordeel voor u als verzekerde is dat u veel minder lang hoeft te wachten als u ons belt. Liza is 24 uur per dag telefonisch bereikbaar op: 088 – 579 88 88. Als u wilt, kunt u tijdens kantooruren ook een medewerker van het callcenter spreken.

illustratie liza

Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u veelgestelde vragen. Hier geven wij antwoord op vragen die verzekerden vaak stellen. Staat uw vraag er niet bij? Veel informatie vindt u ook in het informatiedocument (onderaan deze website bij downloads). Niet gevonden wat u zoekt? Neem contact met ons op. Ons telefoonnummer is 088 – 579 88 88.

Ziekenvervoer is gecombineerd vervoer met een personenauto of taxibus. U wordt thuis opgehaald door een taxichauffeur en naar uw zorgverlener gebracht. Daarna wordt u weer veilig en comfortabel naar huis gebracht. U deelt de taxi soms met andere reizigers. Dit blijft hetzelfde. U bent bij ZCN in goede handen.

Dat bepaalt uw zorgverzekeraar. De medewerker van de Vervoerslijn stelt u een aantal vragen om vast te stellen of u een machtiging krijgt voor ziekenvervoer. A. U heeft recht op ziekenvervoer als uw machtiging geldig blijft in 2024. B. Als u een nieuwe machtiging nodig heeft voor ziekenvervoer: belt u dan eerst met de Vervoerslijn van uw zorgverzekering op telefoonnummer 071 - 365 41 54. Verzekerden van De Friesland bellen naar telefoonnummer 058 - 291 38 19.

U kunt voor vragen over uw recht op ziekenvervoer ook gebruik maken van de De Zilveren Kruis-app: download via deze link.

Bent u verzekerd bij Zilveren Kruis, Interpolis, FBTO of De Christelijke Zorgverzekeraar? Belt u dan eerst met de Vervoerslijn op telefoonnummer 071 - 365 41 54 of vraag digitaal toestemming aan.

Verzekerden van De Friesland kunnen hier terecht of contact opnemen via telefoonnummer 058 - 291 38 19.

Bent u verzekerd bij Interpolis? Vraag dan hier toestemming.

Is het FBTO ga dan naar deze website.

Verzekerden van De Christelijke Zorgverzekeraar vragen hier digitaal toestemming aan.

Doorverbinden naar het centrale telefoonnummer van ZCN is inderdaad mogelijk. Als u een machtiging heeft ontvangen van uw zorgverzekeraar, dan is deze direct zichtbaar voor ZCN. U kunt dan direct een rit boeken bij ZCN.
Verzekerden van De Friesland kunnen niet worden doorverbonden met ZCN. Zij moeten dus zelf naar ZCN bellen.

ZCN heeft in elk postcodegebied twee vaste vervoerders. We hebben daarnaast nog een vervoerder achter de hand. U heeft de vervoerder waarschijnlijk vaker bij u in de buurt zien rondrijden. We vinden het belangrijk dat vervoerders en verzekerden elkaar kennen. Daarom werkt ZCN samen met lokale vervoerders.

Ja, om er zeker van te zijn dat alle ritten in ons systeem staan, vragen we u om alle vaste ritten die geboekt staan vanaf 1 januari 2024 opnieuw door te geven of om te bevestigen. Dat geldt ook voor ritreeksen die van het oude jaar in het nieuwe jaar doorlopen. Dit kan vanaf 9 december 2023 door contact op te nemen met ZCN via telefoonnummer 088 - 579 88 88.

U vraagt ritten ten minste 24 uur van tevoren aan bij ZCN. Voor retourritten is dit anders. Hiervoor geldt 30 minuten voor aanmeldtijd.
Een retourrit geboekt? Dit betekent dat u vanaf dat moment klaar staat om in te stappen. De taxi kan namelijk binnen 30 minuten voorrijden. Hij kan bijvoorbeeld toevallig vlak in de buurt zijn. Wij raden u daarom aan uw retourrit pas te boeken als uw activiteit in de zorginstelling helemaal klaar is. Wilt u bijvoorbeeld nog iets eten in het restaurant van de instelling? Boekt u de retourrit dan pas op het moment dat u daarmee klaar bent.

Dit kan na inloggen op het online klantportaal ‘Mijn vervoer’ of via de ZCN-App. Ook kunt u uw ritten telefonisch annuleren of wijzigen. Bel dan met de reserveringslijn op telefoonnummer: 088 – 579 88 88. Wij adviseren u uw ritten zo snel mogelijk te wijzigen of annuleren. Onze planners kunnen dan snel iets anders regelen.

Scootmobielen mogen mee in het voertuig, maar ook hiervoor geldt dat de gebruiker zelf wel op een vaste stoel plaats moet nemen. U mag niet op de scootmobiel blijven zitten.

Bagage (waaronder ook een rollator) kan mee in het vervoer. Voor zover de chauffeur deze moet aanraken, worden de contactpunten eerst schoongemaakt.

Dat kan alleen als u een machtiging heeft voor een of meerdere (medische) begeleiders. Bij uw ritreservering geeft u door of u met een begeleider reist.

Voor het boeken van een rit bij ZCN heeft u 3 opties.
Optie 1 is de "oranje" app. Hiermee hoeft u nooit meer te wachten aan de telefoon en zijn alle ritten met 1 druk op de knop geregeld. Eventueel ook de retourrit.

Download hier voor Android
Download hier voor
iOS

De voordelen van de app kort op een rij:

  • Gebruiksvriendelijk;
  • nog makkelijker (en sneller) boeken van heen- en terugrit;
  • altijd een overzichtelijke weergave van geschiedenis en aanstaande ritten;
  • volgen van uw taxi met “track&trace”;
  • gedetailleerde ritinformatie, inclusief weergave op een kaart;
  • de rit is direct te beoordelen, met opmerkingen.

Optie 2 is via deze website. Log in bij het online klantportaal: https://zcn.paxx.nl/

Optie 3 is telefonisch. Ons telefoonnummer is 088 - 579 88 88

Over ZCN

ZCN is een landelijke organisatie die gespecialiseerd is in het organiseren, coördineren en uitvoeren van mobiliteitsdiensten. Zorgvervoer is één van de grootste en belangrijkste pijlers van onze dienstverlening. Bij zorgvervoer worden onze klanten vervoerd naar een ziekenhuis, huisarts of een andere medische instelling. In onze dienstverlening streven wij naar:

  • Professionele en zorgzame chauffeurs
  • Waar mogelijk een vaste chauffeur voor de klant
  • Klantgericht handelen door de klant te informeren over de status van de rit
  • Veilige, comfortabele en duurzame (rolstoel)taxi en (rolstoel)bussen

Meer informatie over de organisatie.



Instructiefilmpjes ZCN app voor verzekerden

De volgende instructiefilmpjes leggen duidelijk uit hoe de app werkt. Mocht u na het bekijken van de video's nog hulp nodig hebben, neem dan gerust contact met ons op. Onze medewerkers helpen u graag verder.

  • Ik wil mij registreren voor de app
    Registreren doet u eenvoudig en eenmalig via de applicatie. Bekijk de instructievideo hier:
    Mobiel

    Computer
  • Ik wil inloggen in de app
    Inloggen doet u gemakkelijk en snel. Bekijk de instructievideo hier:
    Mobiel
    Computer
  • Ik wil een rit boeken
    Een rit boeken kan tot 24 uur van te voren. Wilt u uw rit boeken binnen 24 uur? Neem dan telefonisch contact op met de boekingslijn om de mogelijkheden te bespreken. U bereikt ons op telefoonnummer 088 – 579 88 88. Bekijk de instructievideo voor het inboeken van de rit:
    Mobiel

    Computer
  • Ik wil een rolstoelrit boeken
    Een rolstoelrit boeken kan tot 24 uur van te voren. Wilt u uw rolstoelrit boeken binnen 24 uur? Neem dan telefonisch contact op met de boekingslijn om de mogelijkheden te bespreken. U bereikt ons op telefoonnummer 088 – 579 88 88. Bekijk de instructievideo voor het inboeken van de rolstoelrit:
    Mobiel
    Computer
  • Ik wil een retourrit boeken
    Voor de retourrit geldt 30 minuten voor aanmeldtijd. Een retourrit geboekt? Dit betekent dat u vanaf dat moment klaar staat om in te stappen. De taxi kan namelijk binnen 30 minuten voorrijden. Hij kan bijvoorbeeld toevallig vlak in de buurt zijn. Wij raden u daarom aan uw retourrit pas te boeken als uw activiteit in de zorginstelling helemaal klaar is. Bekijk de instructievideo voor het inboeken van de retourrit:
    Mobiel
    Computer
  • Ik wil een rit wijzigen
    Een rit wijzigen kan tot 24 uur van te voren. Wilt u uw rit wijzigen binnen 24 uur? Neem dan z.s.m. telefonisch contact op met de boekingslijn om de mogelijkheden te bespreken. U bereikt ons op telefoonnummer 088 – 579 88 88. Bekijk de instructievideo voor het wijzigen van een rit:
    Mobiel
    Computer
  • Ik wil een rit annuleren
    Een rit kan tot 3 uur voor aanvang kosteloos worden geannuleerd. Wij adviseren u uw rit zo snel mogelijk te annuleren zodat onze vervoerders de planning hierop kunnen aanpassen. Bekijk de instructievideo over het annuleren van een rit:
    Mobiel
    Computer
  • Ik wil mijn ritten inzien
    Het is mogelijk om via de app uw ritten in te zien of een rittenoverzicht te downloaden van uw gereden en toekomstige ritten. Bekijk hier de instructievideo:
    Mobiel
    Computer
  • Ik wil mijn rit volgen
    Via de applicatie kunt u uw rit gemakkelijk volgen. Zo weet u waar de taxi is en hoe laat deze naar schatting arriveert. Bekijk de instructievideo:
    Mobiel
    Computer

Heeft u na het kijken van de instructievideo's hulp nodig?

Neem dan contact met ons op. U bereikt ons via e-mailadres kcc-achmea@zcnvervoer.nl of op telefoonnummer 088 – 579 88 88. Onze medewerkers helpen u graag verder.


Brede afbeelding

Contact

Wilt u een rit reserveren of heeft u daar vragen over?

Neem dan contact met ons op. U bereikt ons via e-mailadres kcc-achmea@zcnvervoer.nl of op telefoonnummer 088 – 579 88 88. Onze medewerkers helpen u graag verder.

Klantenservice
Voor alle zaken die niet direct te maken hebben met het boeken van ritten kunt u bij onze klantenservice terecht. U kunt onze Klantenservice bereiken op telefoonnummer 088 – 579 88 00.

En per e-mail op ks-achmea@zcnvervoer.nl. De klantenservice is op werkdagen telefonisch bereikbaar van 08.30 uur tot 17.00 uur.

Openingstijden

ZCN is iedere dag telefonisch bereikbaar tussen 06.00 uur ’s morgens en 24.00 uur ’s nachts voor het boeken van ritten of vragen daarover. Ook in het weekend. Ons telefoonnummer is 088 – 579 88 88. Uiteraard kunt u ons 24 uur per dag bereiken via ons online klantportaal Mijn vervoer en de ZCN-App.

Downloads

Informatiedocument voor verzekerden
Informatiedocument voor zorginstellingen

Privacy

Hier kunt u onze Privacy verklaring downloaden.

Voorwaarden

Op onze dienstverlening zijn algemene voorwaarden van toepassing. Bekijk ook de voorwaarden op de website van Koninklijk Nederlands Vervoer.

logo wit logo zwart
Bezoekadres

ZCN hoofdkantoor // Bahialaan 400 // 3065 WC Rotterdam